image
image
image
image
image
image
Aslı Çavuşoğlu, Małgorzata Kuciewicz i Simone De Iacobis (CENTRALA), 21–27 września 2015
The Cut
W ramach rezydencji artystycznej w Muzeum POLIN Aslı Çavuşoğlu, Małgorzata Kuciewicz i Simone De Iacobis (CENTRALA) przeprowadzili trwającą tydzień (21–25 września) odkrywkę archeologiczną przy ulicy Karmelickiej 2B w Warszawie.
Na miejscu, gdzie w latach 1769–1944 stał szpital ewangelicki, dziś znajdują się domy mieszkalne projektu Bohdana Lacherta (1948), które usytuowano na nasypach z gruzów getta. Osiedle stanowi dziś jeden z landmarków narracji odbudowy Warszawy.
Artyści, nawiązując do powojennej historii miejsca, poprzez efemeryczną interwencję chcieli zapoczątkować dialog społeczny z mieszkańcami Muranowa i Warszawy, na temat sił niszczących i kształtujących nasze miasto.
Rezydencję artystów w muzeum zakończyło spotkanie prowadzone przez Jerzego Elżanowskiego, pracownika naukowego Carleton University w Ottawie, który m.in. zajmuje się problematyką ruin. W rezultacie tego spotkania powstał tekst o projekcie:
Więcej o artystach
Aslı Çavuşoğlu – turecka artystka wizualna, której prace prezentowane były do tej pory w Witte de With (Rotterdam), Muzeum MAK (Wiedeń), HMKV (Dortmund), ICA (Londyn), a także w ramach nowojorskiej Performy i XIV Biennale w Stambule.
Więcej informacji o artystce: http://aslicavusoglu.info/
Simone De Iacobis i Małgorzata Kuciewicz – Grupa projektowa CENTRALA to warszawski kolektyw architektów, tworzący m.in. krytyczne wypowiedzi artystyczne na temat polskiej przestrzeni.
Więcej informacji o artystach: http://www.centrala.net.pl/
Patronem honorowym projektu jest Burmistrz Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.
>> Więcej na temat rezydencji artystycznych.
Działanie „Muzeum otwarte – edukacja w działaniu” realizowane jest w ramach projektu „Żydowskie dziedzictwo kulturowe”, komponent „Oblicza różnorodności”. Wsparcie udzielone z funduszy norweskich i EOG przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię
www.eeagrants.org, www.norwaygrants.org
Więcej o projekcie „Żydowskie dziedzictwo kulturowe”