Wydarzenie

25-27.09.2017

Konferencja Digital Cultures 2017

Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017Konferencja Digital Cultures 2017
fot. IAM

Instytut Adama Mickiewicza zaprasza na konferencję Digital Cultures. Od 25 do 26 września 2017 r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbędą się liczne panele i debaty. Instytut wraz z partnerami konferencji przygotował także bogaty program towarzyszący obejmujący pokazy filmowe, warsztaty i wystawę  prezentowany od 25 do 27 września w CNK, a także w kinie Elektronik, Muzeum POLIN, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, Bibliotece Narodowej, Domu Słowa Polskiego i FiNA'ie.


25 – 27 września 2017, godz. 9.30, KUP BILET >>

Konferencja Digital Cultures to pierwsze w Polsce wydarzenie tak kompleksowo poświęcone kulturze cyfrowej. Interdyscyplinarny program konferencji obejmuje szerokie spektrum tej dynamicznie rozwijającej się dziedziny: od gier komputerowych, muzeów narracyjnych, po interaktywny storytelling i zagadnienia związane z digitalizacją. Po raz pierwszy na jednym forum poruszane będą tak różnorodne tematy jak digital re-use, rola nowych mediów w teatrze, szanse i wyzwania interaktywnego dziennikarstwa, archiwizowanie Internetu, aż po  wykorzystanie sztucznej inteligencji w muzeach i krytyczną dyskusję o roli technologii w instytucjach kultury.

Do udziału w konferencji zaproszone zostało wybitne grono ekspertów z Europy, USA i Azji. Będą wśród nich dyrektorzy najważniejszych festiwali, dyrektorzy muzeów, przedstawiciele kluczowych instytucji związanych z technologią, artyści oraz twórcy gier. Udział w 18 interdyscyplinarnych panelach zapowiedzieli m.in. William Uricchio - MIT, Rodrigo de Benito Sanz – New York Times,  Zeina Abi Assy - Tribeca Film Institute, a także Matthieu Bonicel - Bibliotheque National de France, Paul Hanraets - Gambitious i Martin Stig Andersen - kompozytor muzyki do gier. W sumie w konferencji udział weźmie ponad 40 zagranicznych gości z 15 krajów. Dzięki zróżnicowanemu gronu i szerokiemu doborowi tematów możliwe będzie spojrzenie na problematykę z bardzo różnych perspektyw np. na temat gier będą dyskutować nie tylko ich projektanci i producenci, ale także pracownicy muzeów, a twórcy gier włączą się do dyskusji na temat projektowania wystaw.

Celem konferencji jest prezentacja najciekawszych zmian, jakie zaszły w polskiej kulturze cyfrowej na przestrzeni ostatnich lat, a także stworzenie platformy do nawiązywania międzynarodowych kontaktów oraz dzielenia się doświadczeniami. W programie obok 18 dyskusji panelowych znajdą się warsztaty, stoliki tematyczne z udziałem ekspertów, działania artystyczne i pokazy filmowe. Konferencja, która odgrywa istotną rolę w budowaniu relacji polskich i zagranicznych instytucji i twórców, jest ważnym krokiem w kierunku szerszego włączenia polskiej kultury cyfrowej do światowego obiegu. Jest to szczególnie ważne zarówno na poziomie treści (produkcje, projekty artystyczne, inicjatywy kuratorskie), jak i na poziomie dyskursywnym obejmującym obecność w międzynarodowej debacie oraz świadomość istnienia wybranych twórców i instytucji poza granicami kraju.

Inicjatorem i organizatorem konferencji jest Instytut Adama Mickiewicza działający pod marką Culture.pl

Partnerzy:

Ministerstwo Cyfryzacji. NASK. Biblioteka Narodowa, Polona, FINA, Muzeum Polin, Aleksander Baron Chef, Centrum Cyfrowe, Wro Art Center, Wikimedia Polska, Kino Elektronik, PJATK, Centrum Nauki Kopernik, Fundacja Indie Games, We Are Museums, Cross Video Days, Fundacja Pełne Zanurzenie, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Pixel, Arte po polsku, Medialab Katowice, TR Warszawa, HTC, Kiszkiloszki

Partner technologiczny:

Future Processing

Więcej informacji: www.digitalcultures.plwww.culture.pl

19.09.2017