Warsztaty

6.06.2017

Warsztaty Teatru 21 dla matek osób z niepełnosprawnościami "Projekt dla przyszłości"

Warsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościamiWarsztaty dla matek dzieci z niepełnosprawnościami
fot. Teatr 21

Zapraszamy na trzydniowe warsztaty dla matek dzieci z zespołem Dowana. Celem warsztatu jest zespołowe – w gronie kobiecym – zaprojektowanie ulotki adresowanej do lekarzy, pielęgniarek i personelu medycznego dotyczącej komunikacji w sytuacji poporodowej.


2 czerwca (piątek), godz. 18.00, 3 czerwca (sobota), godz. 16.00, 6 czerwca (wtorek), godz. 18.00, wstęp wolny, liczba miejsc ograniczona

Lekarz jest pierwszą osobą przekazującą informację o tym, że dziecko ma zespół Downa. To on, jak również inni pracownicy medyczni wprowadzają matkę / rodziców w nowe doświadczenie, to od nich rodzice dowiadują się, czym jest zespół Downa, co dla nich to oznacza. Z tych wypowiedzi, ze sposobu w jaki są przekazywane, rodzice konstruują swoje pierwsze wyobrażenie na temat dziecka z zespołem Downa i nowego świata, który się przed nimi otwiera. 

Zdając sobie sprawę z faktu, jak ważne jest to spotkanie, jak wielkie znaczenie mają słowa, które wypowiada lekarz, chcemy zaprojektować materiały, które będą stanowić profesjonalne wsparcie dla lekarzy i innych grup zawodowych w komunikacji z rodzicami dziecka z zespołem Downa. 

Podczas zajęć będą stosowane techniki jak: design thinking, ćwiczenia teatralne i rozmowa. 

Warsztaty stanowią preludium do lipcowych akcji performatywnych Tisza be-Aw oraz szerszego programu edukacyjnego kierowanego głównie do służby zdrowia. Inicjatywa wyrasta z refleksji płynącej z performance Tisza be-Aw, który porusza problematykę osobistych przeżyć aktorów i ich rodzin. Unaocznia codzienne, niby błahe mechanizmy dyskryminacji i wykluczania. Kontynuacją projektu będzie kolejny cykl warsztatów w lipcu i trzy odsłony akcji performatywanej Teatru 21. 

Prowadzące

JUSTYNA SOBCZYK 
Pedagożka teatru i reżyserka, ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademię Teatralną w Warszawie oraz Universität der Künste w Berlinie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Absolwentka programów Szkoły Liderów. Od kilkunastu lat w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Założycielka Teatru 21, współkieruje studiami podyplomowymi pedagogika teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Reżyserska m.in. „Ojczyzny” w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016) oraz „Szewców” w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (2017). Laureatka „Kamyka Puzyny” przyznawanego przez miesięcznik „Dialog” i Instytut Książki (2016) oraz nagrody „Wdechy” wręczanej przez magazyn Cojestgrane24.pl.
 

ALEKSANDRA WIĘCKA 
Story designer, dziennikarka, socjolożka. Moderatorka design thinking. Łączy storytelling z  design thinking i treningiem kreatywności. Projektuje komunikacje strategiczną dla firm i marek w oparciu o metastory.  Bada wpływ komunikacji na kulturę organizacji.  Szkoli z umiejętności publicznego przemawiania. Absolwentka Laboratorium Dramatu i Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Współpracowała m.in z TVN, EDIPRESSE, AGORĄ, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, SheXo Deloitte, TU EUROPA, Mieszko, Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Mama Jonatana z ZD.

 

Osoby, które chciałyby dołączyć do grupy, prosimy o kontakt: mowczarska@polin.pl

Realizacja projektu jest możliwa dzięki wsparciu Boeing Company

24.05.2017