PIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLINPIYE 2019 | Muzeum POLIN
fot. Samuel Saada

Polsko-Izraelska Wymiana Młodzieży 2019

Polsko-Izraelska Wymiana Młodzieży (Polish-Israeli Youth Exchange - PIYE) jest najstarszym programem edukacyjnym Muzeum POLIN i Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce. Adresujemy go do młodych Polaków i Izraelczyków. W 2019 roku odbędzie się jego 14 edycja.

Na zgłoszenia do PIYE 2019 czekamy do 24 kwietnia (środa)

PIYE daje możliwość uczestnikom z obu krajów podjęcia dialogu polsko-żydowskiego i rozmowy o międzykulturowości. Poprzez działania zaplanowane w programie chcemy zmotywować młodych ludzi  do współpracy i nawiązywania partnerstw aby mogli w przyszłości realizować wspólne projekty na rzecz ochrony i popularyzacji dziedzictwa Żydów polskich.

Do kogo kierujemy PIYE 2019

Do udziału w programie zapraszamy młode osoby (między 20 a 35 rokiem życia) z Polski i Izraela, które są edukatorami, studentami, aktywistami zainteresowanymi tematem międzykulturowości, historii relacji polsko-żydowskich czy dialogu polsko-żydowskiego i które działają w organizacjach pozarządowych lub instytucjach kultury czy edukacji. Do udziału zachęcamy także osoby, które mają pomysły na projekty o tematyce międzykulturowej lub polsko-żydowskiej i chcą rozpocząć działania, którymi przyczynią się do dialogu, aktywizacji społecznej i zmiany postaw w obu krajach.

Wypełnij formularz zgłoszeniowy >>

Zapisy do 24 kwietnia. Liczba miejsc jest ograniczona. Przewidzianych jest 15 miejsc dla uczestników z Polski oraz 15 miejsc dla uczestników z Izraela.

Formuła i cel programu

Realizacja programu zarówno w Polsce, jak i w Izraelu pozwala uczestnikom lepiej poznać wzajemne perspektywy oraz dobre praktyki w obu krajach, uczyć się z doświadczeń innych, ale też skonfrontować własne poglądy na historię i współczesne relacje między Polakami, a Żydami czy wyzwania przed którymi stoją dzisiaj oba społeczeństwa. W ramach programu odbywają się praktyczne zajęcia z zakresu kształcenia umiejętności realizacji projektów, współpracy międzynarodowej, pozyskiwania funduszy od instytucji i prywatnych darczyńców oraz spotkania z przedstawicielami organizacji społeczno-edukacyjnych działających w Polsce i w Izraelu. Założeniem programu jest wypracowanie przez uczestników z obu krajów wspólnych rozwiązań i pomysłów na projekty o charakterze międzykulturowym.

Terminy programu

  • 9-13 lipca 2019 – I część programu w Polsce
  • 23-27 września 2019 – II część programu w Izraelu

Udział w obu częściach programu jest obowiązkowy dla wszystkich uczestników.

Jak to będzie wyglądało w praktyce

Program będzie się składał z dwóch części: pierwszej w Polsce i drugiej w Izraelu, obie po 5  dni roboczych. W Warszawie uczestnicy wezmą udział w warsztatach, spacerach miejskich oraz w spotkaniach z przedstawicielami organizacji i instytucji, zajmujących się wielokulturowością i dialogiem polsko-żydowskim. Druga część programu odbywająca się w Izraelu będzie polegała na pracy warsztatowej, wykładach, wizytach studyjnych, spotkaniach z ekspertami, panelach dyskusyjnych i oprowadzaniach. Ostateczny program drugiej części – w Izraelu, zostanie doprecyzowany po części odbywającej się w Polsce ,żeby lepiej odpowiedzieć na potrzeby uczestników.

Zarys programu znajdziesz TUTAJ >>

Koszt uczestnictwa

Organizator zapewnia pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia oraz do 700,00 zł zwrotu kosztów za bilety samolotowe. Nie zwracamy kosztów dojazdu krajowego oraz lokalnego. Po stronie uczestników jest również pokrycie kosztów ubezpieczenia.

Harmonogram rekrutacji dla kandydatów z Polski:

  • 1 - 24 kwietnia  - I etap rekrutacji - wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ >>
  • 30 kwietnia - informacja o zakwalifikowaniu do II etapu rekrutacji i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
  • 8-9 maja - II etap rekrutacji - rozmowy kwalifikacyjne w Muzeum POLIN.
  • 15 maja - informacja o zakwalifikowaniu do programu.

Harmonogram rekrutacji dla kandydatów z Izraela:

  • 1 - 22 kwietnia - I etap rekrutacji - wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ >>
  • 27 kwietnia - informacja o zakwalifikowaniu do II etapu i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
  • 29 kwietnia - 4 maja  – II etap Rozmowy kwalifikacyjne w Tel Awiwie w miejscu wskazanym przez organizatora.
  • 15 maja - informacja o zakwalifikowaniu do programu.

Kryteria przyjęcia do Programu

Szukamy młodych osób, które:

  1. mają pomysł na realizację projektu/projektów o tematyce międzykulturowej lub polsko-żydowskiej;
  2. interesują się tematyką międzykulturowości lub historii relacji polsko-żydowskich;
  3. mają doświadczenie, jako uczestnik lub realizator w projektach o tematyce międzykulturowej lub polsko-żydowskiej;
  4. posługują się biegle językiem angielskim.

Komisja Rekrutacyjna zakwalifikuje do programu maksymalnie po 15 uczestników z Polski i Izraela (w sumie 30 osób). Pod uwagę zostaną wzięte zarówno wymienione powyżej kryteria na podstawie otrzymanych formularzy zgłoszeniowych, a także dodatkowe kryteria, oceniane podczas rozmów kwalifikacyjnych takie jak: motywacja i umiejętności interpersonalno-komunikacyjne, jak również dodatkowe atuty/kompetencje kandydatów (m.in. nieszablonowość w myśleniu i działaniu, kreatywność w podejściu do tematu międzykulturowości).

Regulamin programu PIYE 2019 [PL/EN] >>

 

Patron

Amasada Izraela w Warszawie

Program jest realizowany przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce, a finansowany dzięki wsparciu darczyńców –Tomka Ulatowskiego oraz Ygala Ozechova

Muzeum POLIN