Edukacja

Wielki Turniej Edukacji Medialnej – II edycja

grafika: Fundacja Nowoczesna Polska

Od 1 do 31 października 2014 r. odbywa się rejestracja uczestników i uczestniczek II edycji Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej (WTEM). Pierwsza jego odsłona spotkała się z dużym zainteresowaniem i okazała ogromnym sukcesem. Jest to konkurs przygotowany przez Fundację Nowoczesna Polska dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy chcą sprawdzić swoje umiejętności i wiedzę w zakresie tradycyjnych i nowych mediów.

Wielki Turniej Edukacji Medialnej potrwa od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku. Będzie składał się z trzech etapów: pierwszy to test on-line (18 listopada), drugi – projekt do samodzielnej realizacji (luty 2015), trzeci natomiast to zawody finałowe, które odbędą się w Warszawie (kwiecień 2015). Główną nagrodą w zmaganiach jest wyjazd na tygodniowy Digital Media Summer Camp, który odbędzie się na Mercer University w Macon (Georgia, USA). Uczestników konkursu zgłaszają opiekunowie – nauczyciele, bibliotekarze, animatorzy kultury, którzy muszą wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się pod adresem edukacjamedialna.edu.pl/WTEM. Znajdują się tam również informacje o konkursie, harmonogram oraz regulamin. Doskonałą pomocą w przygotowaniu się do zmagań turniejowych są zasoby serwisu edukacjamedialna.edu.pl.

Celem konkursu Turnieju jest propagowanie edukacji medialnej i informacyjnej oraz kształtowanie świadomych użytkowników nowych mediów. Takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji oraz rozumieją język mediów. Tworzą swój wizerunek w sieci i nawiązują relacje w sposób przemyślany. Przestrzegają standardów etycznych, zwracają uwagę na bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu. Są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają oraz rozumieją prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.

W trosce o wysoki poziom merytoryczny Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej do współpracy zaproszone zostały instytucje i organizacje, które popularyzują i rozwijają edukację medialną w Polsce: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja 5Medium, Fundacja Evensa, Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW, Instytut Kultury Miejskiej oraz Stowarzyszenie Wikimedia Polska.

Partnerzy instytucjonalni: Narodowy Instytut Audiowizualny, Akademia Leona Koźmińskiego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Szczegółowych informacji o projekcie udziela:

Paulina Ołtusek

tel. 22 621 30 17 | paulinaoltusek@nowoczesnapolska.org.pl

http://edukacjamedialna.edu.pl | http://nowoczesnapolska.org.pl

21.11.2014