Edukacja

W pierwszą sobotę miesiąca (04.03, 01.04, 06.05, 03.06)

iMaciuś

iMaciuś
iMaciuś, fot. M. Starowieyska / Muzeum Historii Żydów Polskich

Tym razem do twórczej pracy wykorzystamy nowe technologie. Będziemy projektować w wirtualnej przestrzeni, konstruować inteligentne maszyny i pojazdy. Łączyć zabawę z nauką programowania. Sprawdzimy do czego można wykorzystać technikę w muzeum. Warsztaty przygotowaliśmy we współpracy firmą Cortland zajmującą się rozwiązaniami dla edukacji opartymi na produktach Apple.Inicjatywa nasza skierowana jest do wszystkich, którzy chcą rozszerzyć swój warsztat umiejętności, którzy chcą znaleźć coś dla siebie, dla tych którzy chcą nauczyć się czegoś nowego, szukają hobby…

Przyjdź i odkryj, jaki drzemie w Tobie talent!


4 marca 2017

Co to jest robot? Co potrafi i jak się z nim porozumiewać? Wiecie? Na warsztatach przedstawimy Wam naszych nowych przyjaciół - parę przesympatycznych robotów Dash i Dot. Nauczymy Was też jak je programować i sprawić, żeby komunikowały się między sobą. Będzie główkowanie, kodowanie i mnóstwo zabawy! Zastanawiamy się na koniec czy roboty mogłyby pracować w Muzeum i co mogłyby robić?

Bilety >>

1 kwietnia 2017 

W trakcie warsztatów uczestnicy mają okazję zbudować miasto według własnego planu i zaprogramować urządzenia nim sterujące! Światła drogowe, przejazd kolejowy czy system sterujący światłami na skrzyżowaniach drogowych to tylko niektóre wyzwania przed którymi staną dzieci podczas warsztatów. A wszystko to aby bezpieczenie dotrzeć na warsztaty do Muzeum!

Bilet >>

6 maja 2017

Nigdy nie jest za wcześnie, żeby nauczyć się kodowania. Prawda? Zwłaszcza jeśli ma się do dyspozycji iPad - przedmiot codziennego użytku wielu dzieciaków. A czego konkretnie się nauczymy? Procedur, pętli, debugowania, czyli jednym słowem jak przy pomocy prostych instrukcji można nauczyć się podstaw programowania i dowiedzieć się jak stworzyć swoją własną aplikację, która np. mogłaby być przydatna w zwiedzaniu Muzeum. 

Bilet >>

3 czerwca 2017

Kto mógł przypuszczać, że losy sympatycznego kosmity Scottiego będą zależeć od Ciebie i Twoich umiejętności programowania. Jest rok 2030. Pojazd Scottiego ulega awarii i przymusowo ląduje na naszej planecie. Pomóż Scottiemu zdobyć części zamienne do pojazdu i dojechać do Muzeum. Zrób to programując jego ruchy. Stań się ekspertem w projektowaniu algorytmów i poznaj podstawy programowania.

Bilet >>

26.01.2017