Soliści koncertu "Łączy nas pamięć"
Małgorzata Pańko-Edery (mezzo-sopran)
Ukończyła warszawską Akademię Muzyczną, wyróżniona Medalem „Magna cum Laude”. Na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej występuje w partii Poliny w Damie pikowej Czajkowskiego, Suzuki w Madame Butterfly Pucciniego, Jadwigi w Strasznym dworze Moniuszki, Olgi w Onieginie Czajkowskiego, Madelon i Bersi w Andrei Cheniér Giordana, Margret w Wozzecku Berga, III Damy w Czarodziejskim flecie Mozarta, Zosi w Zabobonie, czyli Krakowiakach i Góralach Kurpińskiego, Ciotki Pelagii w Magicznym Doremiku Ptaszyńskiej, Rosalie w Przysiędze Tansmana, Krystyny w Pasażerce Weinberga, Zofii w Halce Moniuszki oraz Luizy w Diabłach z Loudun Pendereckiego. Na scenie Opery Narodowej w Rydze śpiewała rolę Charlotte w operze Werther Masseneta, tytułową Carmen w operze Bizeta oraz Olgę w Onieginie Czajkowskiego. W 2013 z zespołem Łotewskiej Opery Narodowej występowała gościnnie w moskiewskim Teatrze Bolszoj, śpiewajac Olgę w Eugeniuszu Onieginie. Rolę Charlotte w operze Werther oraz tytułową Carmen wykonywała również na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Pracowała z wieloma znakomitymi reżyserami, m.in. z: Laco Adamikiem, Achimem Freyerem, Davidem Pountneyem, Maciejem Prusem, Mariuszem Trelińskim, Krzysztofem Warlikowskim, Andrejsem Žagarsem, Markiem Weissem czy Keithem Warnerem. Występowała pod batutą m.in. Gabriela Chmury, Michała Dworzyńskiego, Lawrence’a Fostera, Valerego Gergieva, Jacka Kaspszyka, Kazimierza Korda, Miguela Gomez Martineza, Marca Minkowskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Antoniego Wita. Artystka z powodzeniem wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy oraz pieśniarski.
Rafał Bartmiński (tenor)
Rafał Bartmiński- polski tenor, absolwent wydziału wokalno- aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Eugeniusza Sąsiadka.
Laureat III miejsca na XI Konkursu Wokalnym im. Ady Sarii w Nowym Sączu. W 2007 roku zdobył drugie miejsce i 11nagród pozaregulaminowych podczas VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im.Stanisława Moniuszki w Warszawie.
Już w trakcie studiów rozpoczął intensywną działalność koncertową ( Msza h-moll, Magnificat- Bacha, Requiem- Mozarta). Na scenie operowej zadebiutował partią Leńskiego w "Eugeniuszu Onieginie" Piotra Czajkowskiego w reżyserii Macieja Prusa.(2002r. Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie). Od tego roku stale współpracuje z Teatrem Wielkim- Operą Narodową wykonując główne partie tenorowe: Tamino - "W krainie Czarodziejskiego Fletu" W.A. Mozart, Jontek- "Halka" (dyr.Marc Minkowski), Stefan- "Straszny Dwór" Stanisław Moniuszko, Ismael- "Nabucco" Giuseppe Verdi, Boris- "Katia Kabanova" Leo Janaček, Pinkerton- "Madama Butterfly" Gioacomo Puccini, Madwoman- "Curlev River" Benjamin Britten czy Tamburmajor- "Wozzeck" Alban Berg. Tą ostatnią rolą Tamburmajora w "Wozzecku", Rafał Bartmiński debiutował w Teatrze Bolshoi pod batutą Teodora Currentzis'a w reżyserii Dmitra Tcherniakova.
Artysta stale współpracuje z większością najlepszych orkiestr i filharmonii m.in.: Filharmonią Narodową, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia (NOSPR), Simfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową. Współpracuje ze znakomitymi dyrygentami takimi jak: Gabriel Chmura, Teodor Currentzis, Miguel Gomez-Martinez, Tomas Hanus, Mariss Jansons, Jacek Kasprzyk, Hannu Lintu, Marc Minkowski, Tadeusz Wojciechowski, Krzysztof Penderecki, Andrzej Straszyński, Antoni Wit, Tadeusz Wojciechowski oraz Alberto Zedda, a także z reżyserami: David Alden, Dmitri Tcherniakov, Mariusz Treliński, Jakob Messer, Michał Znaniecki, Krzysztof Warlikowski, Tomasz Konina, Andrzej Domalik, Krzysztof Zanussi, Krystyna Janda. Dokonał wielu nagrań płytowych: "8 symfonia Kwiaty Polskie"- Mieczysław Weinberg, "Credo", "Kosmogonia"- Krzysztof Penderecki (orkiestra i chór Filharmonii Narodowej dyr. Antoni Wit), "Msze"- Stanisław Moniuszko (chór Filharmonii Narodowej dyr. Henryk Wojnarowski, nagroda Fryderyk 2009), "Psaumes"- Aleksander Tansman, "Vocal- Instrumental Works"- Witold Lutosławski (orkiestra i chór Filharmonii Łódzkiej dyr. Daniel Raiskin), "Falstaff"- Giuseppe Verdi, "Monbar czyli flibustierowie"- Ignacy Feliks Dobrzyński ( Polska Orkiestra Radiowa, Chór Polskiego Radia dyr. Łukasz Borowicz), "Missa Solemnis ex B"-Maksymilian Koperski (Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Chór Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II dyr. Marcin Nałęcz- Niesiołowski), "Oratorio la morte di San Filippo Neri"- Pasquale Anfossi (orkiestra Sinfonia Viva, Poznański Chór Kameralny, nagroda międzynarodowa Złoty Orfeusz 2015).
Artur Janda (bas-baryton)
Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu Anny Radziejewskiej i w klasie fortepianu Kazimierza Gierżoda. Laureat konkursów wokalnych: F. Platówny we Wrocławiu oraz J.E.J. Reszków w Częstochowie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Częstochowy i Rządu Dolnej Austrii. Jako solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod batutami znakomitych dyrygentów. Współpracuje m.in. z zespołem muzyki dawnej La Tempesta, z którym regularnie koncertuje i nagrywa.
Od 2008 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w partiach: Orbazzano (Rossini Tankred), Alidoro (Rossini Kopciuszek), Imeneo (Händel Imeneo), Figaro (Mozart Wesele Figara), Masetto (Mozart Don Giovanni), Dulcamara (Donizetti Napój miłosny), Marszałek (Moniuszko Halka wersja wileńska), Azariasz (Britten The Burning Fiery Furnace), Sewer (Krauze Polieukt), Profesor (M. Dobrzyński Operetka). W roli Sewera wystąpił również w Théâtre du Capitole w Tuluzie (2011). W maju 2011 roku zadebiutował w National Theater Mannheim rolami un Passante i un Poliziotto w premierze Superfluminy Salvatore Sciarrino.
Ponadto, współpracując ze Stowarzyszeniem „Dramma per Musica”, wystąpił na deskach Teatru Stanisławowskiego w Warszawie w roli Pallante (Händel Agrippina).
Artysta posiada również bogaty repertuar oratoryjny, m.in. Pasja wg św. Jana, Pasja wg św. Mateusza, Msza h-moll, Oratorium Na Boże Narodzenie J.S. Bacha, Msza B-dur Theressienmesse Haydna, Requiem, Msza Koronacyjna Mozarta, Requiem Fauré, Te Deum Kurpińskiego, Te Deum Kilara.
Będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2012-2015) otrzymał dwie nagrody Fryderyk 2015, m.in. w kategorii „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” za album „WHERE ARE YOU. PIECES FROM WARSAW”.
Monika Mych-Nowicka
Jest córką jednego z założycieli legendarnej grupy jazzowej NOVI SINGERS. Jest również absolwentką tej samej uczelni - Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie, którą ukończyła w 2003 roku w klasie prof. Bożeny Betley. Jeszcze w czasie studiów brała udział w licznych kursach i konkursach wokalnych w kraju i za granicą.
Wzięła udział w nagraniu płyty z muzyką Franciszka Lessla i Karola Kurpińskiego wydanej przez Acte Prealable, nominowanej do Fryderyków 2000. Koncertuje w kraju i za granicą: Belgia, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Chile, Stany Zjednoczone. Współpracuje z większością filharmonii w kraju oraz Teatrem Wielkim - Operą Narodową . Bierze udział w festiwalach muzycznych w kraju i za granicą.
W 2006 roku wystąpiła w prapremierze światowej opery Rogera Watersa (PINK FLOYD) - "CA IRA" wystawionej na Targach Poznańskich przed kilkutysięczną publicznością, zaprezentowanej w późniejszym czasie z powodzeniem w Kijowie na Ukrainie. Od tego czasu zajmuje się działalnością koncertową i operową na deskach teatrów głównie europejskich od Gran Teatre del Liceu w Barcelonie po operę w Sofii. W 2015 roku wzięła udział w projekcie H A L K A / H A I T I . 18°48’05”N 72°23’01”W C.T. JASPER I JOANNA MALINOWSKA prezentowanego przez Narodową Galerię Dzieł Sztuki "Zachęta" na 56 Międzynarodowym Biennale Dzieł Sztuki w Wenecji. Od 2004 roku jest solistką Teatru Wielkiego w Poznaniu.