Dyskusja

6.02.2017

Relacja audio: Kłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistość

Kłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistośćKłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistość
Kłopoty z tożsamością: Wirtualna rzeczywistość, fot. en.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift

Od czasów filmu Matrix szykujemy się na chwilę, w której rzeczywistość cyfrowa zastąpi realny świat, a tożsamość każdego człowieka będzie można wykreować na nowo. Realistyczne gry komputerowe od dawna są w prawie każdym domu, coraz powszechniejsze są też okulary do wirtualnej rzeczywistości.


Wysłuchaj relacji audio >>


W którym momencie Matrix stanie się naszą codziennością? Jakie szanse i zagrożenia będzie stanowić dla tożsamości człowieka? Czy powstaną świadome roboty obdarzone tożsamością?

O tych zagadnieniach dyskutowali: Katarzyna Jaklewicz, dziennikarka, dyrektorka Działu rozwoju cyfrowego Gazety Wyborczej i szefowa rady programowej European Virtual Reality Congress oraz Edwin Bendyk z tygodnika Polityka, zajmujący się problematyką cywilizacyjną i wpływem techniki na życie społeczne, kierownik Ośrodka Badań nad Przyszłością Collegium Civitas. 

Spotkanie poprowadziła Anna Wacławik-Orpik z radia Tok Fm.

Organizatorzy: Muzeum POLIN i Klub Inteligencji Katolickiej

 

Jeżeli chcą Państwo otrzymywać zaproszenia na wydarzenia naukowe, popularnonaukowe, spotkania
oraz dyskusje organizowane w Muzeum POLIN, zapraszamy do podawania swojego adresu
poczty elektronicznej (po kliknięciu w link poniżej).

TAK, CHCĘ OTRZYMYWAĆ ZAPROSZENIA >>

 

04.01.2017