Warsztaty
30.06 - 2.07.2017

Łatwo powiedzieć. Jak przekazywać trudną diagnozę?

Kobieta odczytuje coś z kartki.
fot. Muzeum Historii Żydów Polskich

Trzydniowe warsztaty z Teatrem 21 - grupą aktorów z zespołem Downa i autyzmem - stanowią preludium do lipcowych akcji performatywnych Tisza be-Aw.

  • 30 czerwca (piątek), godz. 18.00-20.00, 1 i 2 lipca (sobota - niedziela)

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych metodami pracy z osobami z niepełnosprawnościami: pracowników służby zdrowia, studentów, edukatorów, liderów dostępności i rodziców osób z zespołem Downa.

Jak mówić, by zostać wysłuchanym? Jak sprawić, by obie strony mogły się porozumieć? Jak powitać na świecie dziecko z zespołem Downa?

Poinformowanie rodziców o tym, że dziecko ma zespół Downa to ważne i trudne dla obu stron spotkanie. Jeśli jesteś, lekarzem, położną, pracownikiem służby zdowia, liderem/ liderką dostępności, edukatorem/ edukatorką, rodzicem dziecka z ZD albo  na co dzień pracujesz z osobami z niepełnosprawnościami – pomóż nam zmienić trudne w łatwiejsze.

Pracując metodą design thinking i improwizacji realistycznej wspólnie zaprojektujemy scenariusze rozmów i materiały, które będą stanowić profesjonalne wsparcie dla lekarzy i innych grup zawodowych w komunikacji z rodzicami dziecka z trisomią 21. Nie masz doświadczenia w projektowaniu? Tym lepiej. Potrzebujemy twojego unikalnego spojrzenia W pracy będą nas wspierać projektanci i copywriterzy oraz aktorzy Teatru 21.

Warsztaty składają się z 3 części:

  • 30.06.2017, godz. 16.00 – 18.00, Empatia i diagnoza potrzeb - Sprawdzimy, jak się czują i czego tak naprawdę potrzebują obie strony spotkania.
  • 1.07.2017, godz. 12.00 – 16.00, Wyzwanie projektowe i generowanie pomysłów -  trakcie burzy mózgów wypracujemy różne rozwiązania.
  • 2.07.2017, godz. 12.00 – 16.00, Prototypowanie i rozwój projektów - Stworzymy pierwsze wersje rozwiązań ułatwiających komunikację na linii rodzice – służba zdrowia. 

Warsztaty stanowią preludium do lipcowych akcji performatywnych Tisza be-Aw oraz szerszego programu edukacyjnego kierowanego głównie do służby zdrowia.

 


WARTSZTATY POPROWADZĄ

JUSTYNA SOBCZYK

Pedagożka teatru i reżyserka, ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademię Teatralną w Warszawie oraz Universität der Künste w Berlinie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Absolwentka programów Szkoły Liderów. Od kilkunastu lat w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Założycielka Teatru 21, współkieruje studiami podyplomowymi pedagogika teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Reżyserska m.in. „Ojczyzny” w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016) oraz „Szewców” w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (2017). Laureatka „Kamyka Puzyny” przyznawanego przez miesięcznik „Dialog” i Instytut Książki (2016) oraz nagrody „Wdechy” wręczanej przez magazyn Cojestgrane24.pl.

ALEKSANDRA WIĘCKA

Story designer, dziennikarka, socjolożka. Moderatorka design thinking. Łączy storytelling z design thinking i treningiem kreatywności. Projektuje komunikacje strategiczną dla firm i marek w oparciu o metastory.  Bada wpływ komunikacji na kulturę organizacji.  Szkoli z umiejętności publicznego przemawiania. Absolwentka Laboratorium Dramatu i Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Współpracowała m.in z TVN, EDIPRESSE, AGORĄ, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, SheXo Deloitte, TU EUROPA, Mieszko, Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Mama Jonatana z ZD.

TEATR 21

Teatr 21 tworzą aktorzy z zespołem Downa i autyzmem. Działania grupy to wspólne, twórcze poszukiwania oraz kreowanie bezpiecznej przestrzeni teatralnej na odważne spotkanie ze sobą i z widzem. We współpracy z Muzeum POLIN teatr przygotował już spektakl Uwaga, Purim! i akcje performatywne Tu bi-Szwat, Tisza be-Aw oraz Pesach.
 

Projekt realizowany dzięki wsparciu Boeing

Muzeum POLIN