Spotkanie
2.03.2021 - online

Wtorki dla nauczycieli - online

Co dwa tygodnie we wtorki zapraszamy nauczycielki, nauczycieli, edukatorki, edukatorów oraz metodyczki i metodyków nauczania na profil Centrum Edukacyjnego Muzeum POLIN na Facebooku. Będziemy transmitować dla Państwa dyskusje oraz wykłady, w trakcie których poruszymy tematy związane z bieżącymi wyzwaniami, jakie niesie za sobą edukacja zdalna oraz prezentować inspiracje metodyczne do pracy z młodzieżą. 

W marcu zapraszamy na następujące spotkania:

  • 2 marca godz. 18:00 – 19:00 dyskusja: Dominika Cieślikowska "Rozmowy o polaryzacji"
     

Konflikty, różnica zdań, podział na "my – oni" – to z jednej strony naturalne zjawisko wpisane w nasze społeczne relacje, z drugiej to często także proces napędzany strachem, złością, ignorancją, niewiedzą lub chęcią dominacji. Na spotkaniu porozmawiamy, na czym polega różnica między konfliktem i polaryzacją oraz jak zatrzymywać nakręcającą się lub nakręcaną dynamikę podziału. Omówimy trzy prawa, pięć ról i cztery zasady zmieniające zasady gry. Zaprezentujemy scenariusze lekcji na temat polaryzacji.

Dominika Cieślikowska – psycholożka i trenerka umiejętności międzykulturowych i antydyskryminacyjnych. Uczestniczy i współorganizuje krajowe i międzynarodowe przedsięwzięcia promujące politykę równościową, antydyskryminacyjną, dialog międzykulturowy i zarządzanie różnorodnością. Wykształcenie trenerskie zdobyła w Szkole Treningu Umiejętności Psychospołecznych, w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej "INTRA" oraz na licznych kursach trenerskich (Open Sociaty Institute, Sieć Trenerska Gender Mainstreaming, Gender Index, Facilitators Development Events British Council).

 

  • 16 marca godz. 18:00-19:00 premiera wykładu: Aleksander Pawlicki "Podróże na antypody. Czy moja klasa ulegnie światopoglądowej polaryzacji?"

Aleksander Pawlicki o wykładzie: "w środowisku, w którym na co dzień funkcjonują uczniowie i uczennice narasta światopoglądowa polaryzacja. Byłoby dziwne, gdyby ów ostry podział nie pojawił się w pewnym momencie w naszej klasie. I byłoby dziwne, gdyby nie zależało nam, aby przynajmniej nasza klasa czy szkoła nie rozpadła się tak, jak rozpada się na naszych oczach społeczeństwo. O tym, co możemy z tym fantem począć, jest wykład z 16 marca".

Aleksander Pawlicki – nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki. Absolwent historii, studiował także teologię. Ukończył studia doktoranckie w Szkole Nauk Społecznych Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Pracował w gimnazjum i liceum. Autor programu historii i społeczeństwa dla szkoły podstawowej oraz towarzyszących mu podręczników "Był sobie człowiek", współautor podręcznika do wiedzy o społeczeństwie w liceum. Był ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej – współautorem podstawy programowej z 2008 roku. Pomysłodawca i współorganizator Warszawskiego Konkursu Debat Oksfordzkich oraz Warszawskiej Ligi Debatanckiej pod patronatem Prezydent M.st. Warszawy. Autor szkoleń́ i trener prowadzący zajęcia m.in. dla Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Muzeum Historii Polski, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Ery Ewaluacji, Centrum Wolontariatu, Grupy PWN. W 2003 r. został wyróżniony w konkursie Prezydenta M.st. Warszawy "Najlepszy Nauczyciel Warszawy". Jest także trenerem biznesu.


Kolejne spotkania odbędą się 6 i 20 kwietnia, 4 i 18 maja, 1 i 15 czerwca. Zawsze o godzinie 18:00. Szczegóły wkrótce.
 

Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej

www.eeagrants.org, www.norwaygrants.org, www.gov.pl