Muzeum
20.01.2021
Regulamin sprzedaży wysyłkowej
Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży towarów znajdujących się w ofercie Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę, realizowanych przez formularz zamówienia pod adresem: polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie.
§1
Słowniczek
- Sprzedawca – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN z siedzibą w Warszawie, (adres: Anielewicza 6, 00-157 Warszawa), wpisane do rejestru instytucji kultury pod numerem RIK 89/2014, adres email: [email protected].
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupu produktów przez formularz zamówienia na stronie polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną zawierający ze Sprzedawcą umowę sprzedaży w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej dzielnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnianego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Produkty – rzeczy, które oferowane są przez Sprzedawcę do sprzedaży na stronie polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie.
- Sklep internetowy – prowadzony przez Sprzedawcę punkt handlowy, zamieszczony na witrynie internetowej pod adresem: www.polin.pl.
§ 2.
Informacje o Produktach i składanie zamówień
- Sprzedaż Produktów prezentowanych na stronie polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie następuje na podstawie zamówień Klienta składanych za pośrednictwem formularza, co prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży na warunkach określonych w Regulaminie.
- Potrzebę wystawienia faktury VAT należy zgłosić w momencie wypełniania formularza podając wszystkie niezbędne dane. W przypadku, gdy potrzeba wystawienia faktury VAT została zgłoszona po dokonaniu płatności, Sprzedawca wystawi fakturę VAT w terminach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.
- Złożenie przez Klienta zamówienia oznacza złożenie oferty zakupu określonego Produktu, która zostaje przyjęta dopiero po pozytywnej weryfikacji pod kątem prawidłowości złożonego zamówienia i dostępności zamówionego Produktu.
- Sprzedawca nie gwarantuje dostępności Produktów prezentowanych na stronie Sklepu internetowego do czasu weryfikacji i przyjęcia zamówienia.
- Ceny Produktów podane na stronie polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie są cenami aktualnymi brutto i zawierają podatek VAT, są podane w walucie polskiej. Podane ceny nie obejmują kosztów przesyłki.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany cen Produktów znajdujących się na stronie polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie, wprowadzenia nowych Produktów lub wycofania Produktów dostępnych w Sklepie.
- Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia, z zastrzeżeniem dostępności Produktu.
§ 3.
Potwierdzenie zamówienia – zawarcie umowy sprzedaży
- Przy składaniu zamówienia Klient zobowiązany jest do zapoznania się i akceptacji Regulaminu. Po złożeniu zamówienia, w terminie 2 dni roboczych Klient otrzyma od Sprzedawcy wiadomość w formie korespondencji email wysłaną na adres podany przez Klienta w formularzu zamówienia i potwierdzającą otrzymanie zamówienia wraz z informacjami dotyczącymi złożonego zamówienia oraz z linkiem do płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności PayU.
- Sprzedaż Produktów uzyskuje status potwierdzonej po dokonaniu płatności przez elektroniczny system płatności internetowych PayU. Brak zapłaty w terminie 5 dni od dnia otrzymania potwierdzenia zamówienia powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.
- Po zaksięgowaniu płatności Klient otrzyma wiadomość w formie korespondencji email wraz z dokumentem potwierdzającym sprzedaż (paragonem lub fakturą).
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości w formie korespondencji email o przyjęciu jego zamówienia do realizacji zostaje zawarta umowę sprzedaży. Po zawarciu umowy sprzedaży Klientowi nie przysługuje możliwość dokonywania zmian w złożonym zamówieniu.
- Klient zostanie poinformowany w oddzielnej wiadomości o terminie wysłania Produktów wchodzących w skład zamówienia.
- W przypadku trudności z realizacją zamówienia po stronie Sprzedawcy, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnych danych przy składaniu zamówienia.
§ 4.
Dostawa i metody płatności
- Sprzedawca oferuje płatności szybkim przelewem za pośrednictwem elektronicznego system płatności PayU.
- Dostawa wysyłkowa realizowana jest za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Koszt dostawy za pośrednictwem Poczty Polskiej wynosi 15 PLN.
- W jednej przesyłce mogą zostać wysłane maksymalnie 3 Produkty. W przypadku większej liczby towarów koszt wysyłki będzie naliczany indywidulanie.
- Sprzedawca realizuje zamówienia wysyłkowe tylko na terenie Polski.
- Towary zostaną przygotowane do wysyłki w ciągu 7 dni od momentu zaksięgowania wpłaty dokonanej przez Kupującego.
- Muzeum nie ma wpływu na czas zrealizowania dostawy przez Pocztę Polską.
§ 5.
Odstąpienie
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych, niż przewidzianych przepisami prawa, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego Produktu.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone w szczególności z wykorzystaniem wzoru formularza o odstąpieniu od umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu. Nie ogranicza to uprawnienia Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta do złożenia jakiegokolwiek innego jednoznacznego oświadczenia, w którym informuje o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży można złożyć Sprzedawcy poprzez wysłanie na adres [email protected] lub pocztą tradycyjną na adres: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, ul. Anielewicza 6, 00-157 Warszawa (z dopiskiem: "zwrot towaru/odstąpienie”), umieszczając w niej oryginał wypełnionego formularza zwrotu oraz dokument potwierdzający sprzedaż (paragon lub fakturę), otrzymany mailowo po dokonaniu płatności.
- Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zobowiązany jest do zwrotu otrzymanego Produktu w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Produkt musi być zwrócony w stanie niezmienionym (niezmieniony, czysty, nie noszący śladów użytkowania), chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadku umów wskazanych w powyższym artykule.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę odpowiadającą zapłaconej cenie zakupu, w tym koszt dostarczenia Produktu, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki zwrotnej z Produktem.
- Koszty nadania przesyłki zwrotnej na skutek odstąpienia od umowy sprzedaży przez sprzedaży Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta ponosi Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta. Jeżeli Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu sprzedaży Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedawca nie przyjmie żadnej przesyłki wysłanej „za pobraniem”.
§ 6.
Reklamacje
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi rzecz bez wad. Reklamacji podlegają rzecz posiadające wadę fizyczną lub prawną.
- Klient może przekazać Sprzedawcy reklamację z zachowaniem przepisów prawa, mailowo na adres: [email protected], załączając skan wypełnionego formularza reklamacyjnego, stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu otrzymanego wraz z Produktem, zawierającego opis niezgodności (wad), a także zgłaszanego roszczenia.
- Klient jest zobowiązany odesłać Produkt przesyłką pocztową na adres: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN ul. Anielewicza 6, 00-157 Warszawa (z dopiskiem: "reklamacja-sklep"), umieszczając w niej oryginał wypełnionego formularza reklamacyjnego oraz dokument potwierdzający sprzedaż (paragon lub fakturę) otrzymany mailowo po dokonaniu płatności.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sprzedawca wymieni Klientowi reklamowany Produkt na pełnowartościowy i odeśle na własny koszt, chyba, że możliwa będzie naprawa towaru i Klient takiej naprawy zażąda. W przypadku braku możliwości naprawy i wymiany towaru (np. z powodu wyczerpania nakładu), Klient ma prawo odstąpić od umowy, a Sprzedawca zwróci Klientowi całkowitą należność za reklamowany Produkt w terminie 14 dni. Klient może również – zamiast odstępowania od umowy - żądać stosownego obniżenia ceny.
- Przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane. Koszt wysyłki reklamowanego towaru zostanie zwrócony Klientowi przez Sprzedawcę przelewem na rachunek bankowy podany przez Klienta.
- Jeżeli Klient będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta zażąda wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu Produktów przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji produkt zostanie odesłany do Klienta na jego koszt.
§7.
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN z siedzibą w Warszawie (00-157) ul. Anielewicza 6.
- Dane osobowe podane na formularzu zamówienia na stronie polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie, są gromadzone i przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej RODO). Zgromadzone dane osobowe są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów realizacji złożonych zamówień oraz informowania o promocjach i nie będą udostępniane osobom trzecim.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji zamówienia. Konsekwencją niepodania danych osobowych wymaganych przez Sprzedawcę jest brak możliwości realizacji zamówienia i świadczenia usług.
- W Muzeum został wyznaczony Inspektor ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez email [email protected] lub telefonicznie tel. 22 471 03 41.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z korzystaniem przez użytkowników z formularza zamówienia na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą w związku z art. 6 ust. 1 pkt a) i b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) i obejmują:
- w przypadku zakupu przez osobę fizyczną na rzecz osoby fizycznej lub prawnej z paragonem:
- dane obowiązkowe: imię i nazwisko, adres e-mail, kraj, kod pocztowy, numer telefonu;
- dane opcjonalne: nazwa firmy/instytucji;
- w przypadku zakupu przez osobę fizyczną na rzecz osoby fizycznej z fakturą VAT:
- dane obowiązkowe: imię i nazwisko, adres e-mail, kraj, adres zamieszkania (ulica, numer budynku i/lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu;
- dane opcjonalne: numer PESEL;
- w przypadku zakupu przez osobę fizyczną na rzecz podmiotu gospodarczego z fakturą VAT:
- dane obowiązkowe: imię i nazwisko, adres e-mail, kraj, pełne dane podmiotu gospodarczego do faktury VAT (nazwa, numer NIP, adres tj. ulica, numer budynku i/lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu;
- w przypadku zakupu przez osobę fizyczną na rzecz osoby fizycznej lub prawnej z paragonem:
- Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych w ramach sprzedaży online mogą być: dostawcy systemów informatycznych oraz usług IT, badania jakości obsługi, dochodzenia należności, usługi prawne, analityczne, marketingowe, operatorzy systemów płatności elektronicznych oraz banki w zakresie realizacji płatności, organy uprawnione do otrzymania tych danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do wykonania wszystkich obowiązków wynikających ze sprzedaży wydawnictw lub towarów. W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu świadczenia usług drogą elektroniczną – przez czas świadczenia usług drogą elektroniczną. W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu kierowania przez Muzeum treści marketingowych – do czasu wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w tym zakresie. Po tym okresie dane osobowe będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami o rachunkowości.
- Każdą z wyrażonych zgód na przetwarzanie danych osobowych można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych wycofanie zgody powinno mieć formę pisemną wysłaną na adres (Warszawa 00-157, ul. Anielewicza 6) lub elektroniczną (wiadomość email na adres [email protected]).
- Podmiot danych ma prawo dostępu do treści przekazanych danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podmiot danych ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w razie uznania, iż przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO oraz przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019, poz. 1781).
- Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również będą profilowane.
§ 8.
Postanowienia końcowe
- Złożenie zamówienia przez formularz zamówienia, dostępny na stronie internetowej polin.pl/pl/ksiegarnia-online-zamowienie oznacza zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, przy czym zmiana ta nie będzie nie na treść i warunku zawartych umów sprzedaży.
- Prawem właściwym dla zawarcia Umowy Sprzedaży jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu Sprzedaży nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności sklepu internetowego.
- Regulamin wchodzi w życie 20 stycznia 2021 r.